Connect with us

Revistateo.ro

Ai 600 de lei pe card. Afla ce impozit platesti

Stiri

Ai 600 de lei pe card? Afla ce impozit platesti

Posesorii de carduri se bucura cand primesc bonusuri in puncte sau in moneda electronica, dar aceasta bucurie ascunde o informatie pe care nu multi o cunosc. Cine strange bonusuri si puncte in valoare de 600 de lei, trebuie sa plateasca impozit de 16% la stat, conform economica.net. Astfel, mai trebuie stiut ca daca reducerile de pret nu sunt aplicate corect pe bonul fiscal, comerciantul si banca vor plati TVA si la reducerea de pret oferita clientului.

„Un prim impact ar fi impozitul pe venitul persoanelor fizice. in cazul in care punctele de fidelitate se transforma in reduceri de pret nu avem impozit pe venit, scutirea de impozit este prevazuta in codul fiscal. Pe de alta parte, daca aceste puncte de fidelitate sunt transformate in moneda electronica pe contul clientului, daca aceasta suma reprezinta mai mult de 600 de lei, banca, in ipostaza de platitoare a acestei sume, trebuie sa retina impozit de 16% pe venit, clientului. In ceea ce priveste punctele de fidelitate care se transforma in reduceri de pret pentru ca TVA sa nu reprezinte un cost sunt importante doua lucruri: primul, cum se reflecta aceste reduceri pe bonul fiscal. E foarte important daca TVA se calculeaza la pretul intreg al produsului sau la pretul pe care il plateste efectiv clientul”, a declarat Diana Coroaba, partener PriceWaterHouse Coopers.

Citeste si: Ai card bancar? Guvernul pregateste MAREA SCHIMBARE pentru tine!

CREDITELE ÎN FRANCI ELVEȚIENI: Ce au omis băncile

In aceste conditii, pentru a se putea colecta TVA la pretul platit de client, ar trebui ca punctele de loialitate sa fie reflectate pe bon inainte de calculul TVA. Daca ele sunt reflectate ca mijloc de plata vor fi reflectate ca un cost pentru comerciant sau pentru banca sau si pentru unii, si pentru altii. Un alt aspect foarte important este legat de cine suporta costul promotiilor cu puncte de loialitate. Daca acesta este suportat de banca atunci nu se poate reduce taxa pe valoarea adaugata cu valoarea acestor puncte, ci se considera ca banca subventioneaza o parte din pretul comerciantului si atunci trebuie sa isi majoreze bugetul de marketing cu 20%, contravaloarea TVA.

„In practica, pentru astfel de campanii TVA este un cost. Cand punctele de fidelitate se transforma in moneda electronica si parte din acest cost este sustinut de catre retaileri, atunci bancile isi deconteaza partea retailerului prin anumite facturi. Pentru a se putea face totusi decontari, bancile emit comerciantilor facturi de maketing si aplica TVA pentru astfel de servicii. Conform jurisprudentei europene se considera ca, in fapt comerciantul nu face servicii de marketing in beneficiul bancii, ci vorbim doar de o campanie comuna si astfel de decontari nu ar trebui sa fie subiect de TVA”, a mai precizat Diana Coroaba.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Stiri

To Top