Connect with us

Revistateo.ro

Stil de viata

Ce spune părintele Necula despre femeile care se machiază

Părintele Constantin Necula este unul dintre cei mai apreciați preoți de către români. Acesta oferă des sfaturi tinerilor despre cum să trăiască în comuniune cu Dumnezeu, în ciuda provocărilor mdoerne la care sunt supuși zi de zi.

Părintele Necula: ce trebuie să știe femeile care se machiază

Printre subiectele abordate de Necula se află și statutul femeilor care intră machiate în biserică.

”Ganditi-va la machiaj din punct de vedere teologic. Omul, fiind chipul slavei lui Dumnezeu, orice adaos sau scadere din el duce la o demonetizare a lui, ca persoana.

Se pierde prosopon-ul (gr. Chipul), persoana, ceva din indentitate. Ma gandesc la o imagine pe care o am de cand eram mic, la Brasov, cand deasupra scenei de la teatrul de papusi erau doua masti: una care rade, alta care plange.

E cea mai buna icoana pe care o am asupra persoanei din teologia bizantina. (…) La tanticile machiate, problema se pune invers. Pe masura ce vor sa se individualizeze, fara indoiala ca… se individualizeaza, nu mai seamana cu nimic!

Uneori nu mai seamana chiar cu nimic omenesc. Observati, exista un continut telogic al machiajului.

Pe de alta parte, exista o doza de bun simt, peste care daca se trece, este lezata inclusiv frumusetea feminina; in fond, o fata care se machiaza recunoaste… ce? De ce se machiaza? Ca sa arate mai frumoasa.

Deci in esenta, fara machiaj e urata, e o urmare a unui complex. Iar cum complexele au la baza pacate, trebuie sa caute ce anume este pacat in ea, incat sa aiba nevoie de adjuvantul acesta, pentru a merge mai departe. (…)

Pe mine ma deranjeaza cand, pentru machiaj, fetele sunt scoase afara din Biserica. Domnisoarelor si doamnelor care va machiati, nu exista anatema pentru machiaj!

Cine va spune ca nu aveti ce cauta in Biserica, pentru ca va machiati, acela greseste. Acela nu are ce cauta in Biserica, pentru ca nu a inteles ca si machiatii se pot mantui. Cu o singura conditie: sa se demachieze la timp”, susține preotul.

BONUS: Părintele Necula, mesaj pentru femeile căsătorite: „Este o problemă de dragoste”

Părintele Necula a atins un punct sensibil. Preotul de la Sibiu a fost întrebat un lucru pe care puțini femei au curajul să îl pună în dezbatere: de ce scrie în Biblie că femeile trebuie să se supună bărbaților?

Părintele Necula: Supunerea e o problemă de dragoste

Preotul a răspuns. „Din firea noastră păcătoasă, nimănui nu-i place ideea de supunere. În mentalitatea noastră, astăzi înţelegem că a te supune înseamnă a te înjosi, a te umili, a te reduce la inferioritate, a pierde din valoare.

Pentru firea noastră noi vrem să fim independenţi, adică nimeni să nu fie deasupra noastră, ci noi să ne fim stăpâni şi, dacă se poate, noi să stăpânim peste alţii şi să-i dominăm şi să-i manipulăm pe alţii. Aşa-i? Observaţi că am subliniat din firea noastră şi pentru firea noastră. Aceasta caracterizează pe omul păcătos, el trăieşte numai pentru sine.

Ei bine, aici, în domeniul acesta, se întâmplă cea mai profundă şi mai radicală schimbare, când cineva se întâlneşte cu Mântuitorul şi ajunge să înţeleagă cine este Iisus şi ce a făcut pentru el. Când înţelegi că Iisus ţi S-a supus ţie, adică S-a aşezat în locul tău, S-a încărcat cu păcatele tale şi a murit în locul tău, reacţia ta este să te dăruieşti Lui, aşa cum El ţi S-a dăruit ţie. Aşa zice şi Sfântul Apostol Pavel: „Iisus Hristos a murit pentru toţi, ca cei ce viază să nu mai vieze loruşi, ci Aceluia care pentru ei, a murit şi a înviat” (II Corinteni 5, 15). Şi mai zice: „Dacă este cineva în Hristos este făptură nouă” (II Corinteni 5, 17).

Când cineva se uneşte cu Hristos, el a înviat şi este o nouă creaţie. Diferenţa este că înainte trăia pentru sine, iar acum se bucură în adâncul său pentru altul, pentru Iisus. Lucrul esenţial pentru mine este faptul acesta: am răspuns la moartea Domnului pentru mine, supunându-mă Lui, dăruindu-mă Lui.

Acum, dacă eu m-am supus lui Iisus şi, prin El, m-am supus lui Dumnezeu, de acum nu mă mai iau după ce îmi dictează firea mea păcătoasă sau instinctul meu, ci încep să-l întreb pe Dumnezeu cum vrea El să fiu şi unde mă vrea El să stau, şi El îţi va spune că trebuie să te dăruieşti soţului tău şi să fii supusă soţului tău. Supunerea ta faţă de soţul tău este, în primul rând, o problemă între tine şi Dumnezeu.

Dumnezeu este Cel ce-ţi fixează locul sub autoritatea soţului tău şi tu accepţi acest loc de supunere faţă de soţul tău, în primul rând pentru că acesta este aranjamentul lui Dumnezeu, este ordinea gândită de Dumnezeu. De vreme ce tu eşti o creaţie nouă, o fiinţă care trăieşte pentru Dumnezeu, tu accepţi locul pe care ţi l-a fixat El în ierarhia cosmică şi acest loc este sub autoritatea soţului tău.

În al doilea rând, supunerea ta faţă de soţul tău este o problemă de dragoste. Când iubeşti cu adevărat, te dăruieşti celui pe care îl iubeşti şi dăruirea de sine înseamnă şi ascultare, supunere şi subordonare.

Aţi auzit că această supunere înseamnă să te uiţi mai întâi la interesele celuilalt şi să-l vezi pe celălalt mai sus ca tine. Acest lucru nu este uşor dacă nu iubeşti dar, dacă iubeşti, tocmai aceasta faci, te uiţi pe tine şi trăieşti pentru cel pe care îl iubeşti”, a răspuns Necula, conform site-ului ortodoxia.me.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Stil de viata

To Top