Connect with us

Revistateo.ro

Știrile pozitive NU VÂND. Ce a pățit un site care a vrut să schimbe regulile

Stiri

Știrile pozitive NU VÂND. Ce a pățit un site care a vrut să schimbe regulile

Suntem obișnuiți zi de zi cu știri negative: accidente, drame emoționale, vedete care fac scandal, prăbușiri de avioane, scandaluri politice în lanț, acuzații incendiare ale unor personalități publice, gafe ale instituțiilor etc. Un site rusesc de știri a încercat să spargă gheața și să ofere publicului timp de o zi numai știri pozitive: efectul a fost neașteptat… de negativ!

Site-ul City Reporter din Rostov-pe-Don, o localitate aproape de Marea Azov, a încercat să publice într-o zi numai știri pozitive lunea trecută. Site-ul și-a anunțat cititorii despre această intenție dinainte cu o zi: 1Aveţi sentimentul că sunteţi înconjuraţi de informaţii negative? Aveţi câteodată chef să nu citiţi ştiri deprimante dimineaţa? Credeţi că ştirile pozitive sunt un mit? Ei bine, vom încerca să dovedim contrariul mâine!”. Rezultatul a fost însă unul nedorit: site-ul și-a pierdut 66% dintre cititorii FIDELI.

CITEȘTE ȘI: O NOUĂ CAMPANIE DE REDUCERI MASIVE LA EMAG

Printre articolele pozitive apărute pe site s-au numărat cel despre construirea la timp a unui tunel în oraș și lipsa accidentelor pe șosele, în ciuda ninsorilor. Site-ul și-a obișnuit cititorii în special cu știri negative, drame și întâmplări tragice de ultimă oră, precum și tot felul de exclusivități politice locale.

„Am căutat pozitivul în actualitate şi am avut impresia că l-am găsit. Dar nimeni nu îl doreşte. Aceasta este problema”, a scris redactorul-șef adjunct al site-ului pe Facebook, mâhnit că inițiativa lor nu a prins. Din 2 decembrie, site-ul emite informații la fel ca înainte: accidentele au prioritate, urmate de faptele diverse, șocante.

Potrivit unui sondaj realizat de Pew, din 1980 și până azi, cele mai citite informații sunt cele negative, cel puțin în presa americană, dar acest lucru este valabil oriunde în lume. O explicație există și din partea psihologilor care susțin că cititorii au un oarecare sentiment de solidaritate atunci când citesc despre întâmplări negative, un accident mobilizându-le atenția mai mult decât deschiderea unui nou pasaj rutier, deoarece se imaginează oricând că ar putea fi chiar ei victimele acelui accident. Concluzia o puteți citi deja în titlu: știrile pozitive nu vând

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Stiri

To Top