Stil de viata
Care este cea mai sigură companie aeriană cu care poţi zbura? Află chiar acum!
Cea mai sigură companie aeriană din lume rămâne, în continuare, compania australiană Qantas, potrivit site-ului de specialitate AirlineRatings.com, care monitorizează 449 de firme.
Aproximativ 450 de companii aeriene au fost monitorizate de către site-ul mai sus amintit. Dintre aceastea, 149 deţin maximum de şapte stele, acordate cele mai sigure. Un record de 3,3 miliarde de pasageri au călătorit pe 27 de milioane de zboruri în 2014, potrivit site-ului. În top 10, după compania australiană – în ordine aflabetică precizează CNN – se află Air New Zealand, British Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Finnair, Lufthansa and Singapore Airlines.
„Companiile noastre din top zece se află întotdeauna în fruntea inovaţiei pentru securitate şi lansării de noi avioane”, a declarat Geoffrey Thomas pentru CNN.Sistemul de evaluare al AirlineRatings.com ţine cont atât de auditele organelor de conducere ale aviaţiei şi celor mai importante asociaţii din domeniu, cât şi de auditele guvernelor şi bilanţul victimelor companiilor aeriene.In acelasi timp, sistemul examinează registrele operaţionale, incidentele înregistrate şi competenţele operaţionale.
Tot AirlineRatings.com a dat publicităţii şi o listă cu primele zece cele mai sigure companii aeriene low cost pentru 2015. Acestea sunt – în ordine alfabetică – Aer Lingus (Irlanda), Alaska Airlines (Statele Unite), Icelandair (Islanda), Jetblue (Statele Unite), Jetstar (Australia), Kulula.com (Africa de Sud), Monarch Airlines (Marea Britanie), Thomas Cook (Marea Britanie), TUIfly (Germania) şi WestJet (Canada).
„Spre deosebire de un număr de transportatori low cost, acestea au trecut durul Audit Operaţional de Siguranţă al Asociaţiei Internaţionale pentru Transport Aerian (IATA) şi înregistrează date de siguranţă excelente”, a declarat Thomas. Tot el a mai spus că „Low cost nu înseamnă siguranţă slabă”.
După ce 2013 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei civile la nivel global, 2014 este considerat unul dintre cei mai răi ani din istoria recentă în ceea ce priveşte victimele, din cauza unor incidente extrem de mediatizate.
Potrivit site-ului, în 2014 au avut loc 21 de accidente mortale, soldate cu 986 de victime – date care depăşesc media pe zece ani. Însă bilanţul are şi o parte pozitivă, în 2014 fiind înregistrate „doar” 111 prăbuşiri – cel mai mic număr din ultimii 80 de ani, potrivit Biroului Arhivelor Accidentelor de Avion (BAAA) cu sediul la Geneva. Acelaşi număr de prăbuşiri a fost înregistrat în lume în 1927.
„În urmă cu 50 de ani se înregistrau 87 de prăbuşiri, soldate cu 1.597 de victime, pe când companiile aeriene transportau doar 141 de milioane de pasageri – reprezentând doar 5% din numărul de azi (3,3 miliarde)”, precizează publicaţia online. „Alt aspect este că numărul accidentelor mortale din 2014 a scăzut la un nivel-record de 21 – unul la 1,3 milioane de zboruri”, adaugă site-ul, aratand că două dintre prăbuşirile de anul trecut – ale zborurilor MH370 şi MH17 – „sunt fără precedent în perioada modernă, însumând 537 de morţi”.
Zborul MH370 Malaysia Airlines a dispărut de pe rarade în martie, în timp ce efectua o legătură Kuala Lumpur-Beijing cu 239 de persoane la bord. Oficialii estimează că avionul s-ar afla undeva în Oceanul Indian, dar după aproape zece luni nu s-a găsit nicio urmă din aeronavă. În iulie, zborul MH17 al aceleiaşi companii, cu 298 de persoane la bord, a fost doborât în partea de est a Ucrainei, aflată sub controlul separatiştilor proruşi. Malaysia Airlines este cotată pe AirlineRatings.com cu cinci stele.
Compania AirAsia Indonesia – aflată în continuare sub şocul prăbuşirii zborului QZ8501 în Marea Java, cu 162 de persoane la bord, – este cotată în prezent cu patru stele, după ce în decembrie AirAsia avea o reputaţie neştirbită în privinţa siguranţei, deoarece nu înregistra niciun accident cu victime.
Dintre cele 499 de companii aeriene monitorizate de către AirlineRatings.com, aproape 50 sunt cotate cu trei stele sau mai puţin.