Stiri
7 idei de promovare a mărfurilor în magazin
Cu cât un antreprenor este mai bine informat cu privire la piață și tendințele actuale, cu atât afacerea sa va deveni mai competitivă și de succes. Promovarea mărfurilor se face prin diferite mijloace, care au drept scop creșterea vânzărilor și convingerea clienților de a decide mai repede să cumpere anumite produse. Clienții sunt atrași prin diferite tehnici publicitare, pentru care se plătesc anumite sume de bani.
1. Folosirea promoțiilor simple pe perioadă limitată
Foarte multe companii din întreaga lume aplică promoții simple care nu reduc în mod nociv prețurile și nu limitează mult profiturile. Se pot vinde anumite produse la un preț mai mic astfel se atrag mai mulți clienți, se reduce valoarea ofertei în fața cumpărătorilor. Clienții cumpără mai multe produse atunci când sunt promoții, ei măresc cantitatea dacă prețul este redus.
În acest caz, avantajul este că se vând mai multe produse rapid, iar în plus se pot atrage și clienți noi. Prin urmare clientul participă la vânzare, dar nu-și dă seama de asta și compania nu pierde din venituri.
2. Publicitate mare
Sunt multe mijloace de publicitate prin mass-media, prin presă locală, radio, televiziune. Se recomandă și folosirea unor reviste locale, ziare, pentru a face publicitate la produse. Publicitatea se realizează și prin afișe, panouri, cataloage și alte materiale fel de fel, tipărite. Antreprenorii își fac publicitate și prin articole, în care își prezintă clar produsele, le evidențiază avantajele.
Un site web ajută la atragerea clienților. Oamenii trebuie încurajați să citească despre produse, de aceea este necesară și promovarea site-ului. Cu siguranță dacă pagina este vizibilă în motorul de căutare, site-ul va avea mai mulți vizitatori online, din care unii vor deveni potențiali clienți.
Publicitatea în presa locală este o idee bună pentru că oamenii sunt interesați de ceea ce se întâmplă în oraș și în țară. Ei urmăresc știrile și se uită la filme. Prin urmare și publicitatea TV este importantă. În ziare și diferite reviste de presă oamenii citesc fără să vrea și anumite reclame publicitare la produse, află despre servicii cosmetice, despre restaurante, magazine noi, evenimente, etc. Deseori ziarele locale sunt de mai mare folos decât agențiile de publicitate.
Reclama pe rețelele de socializare ajută foarte mult în creșterea vânzărilor. De exemplu reclama pe Facebook este una din cele mai bune modalități de atragere a clienților noi. Majoritatea companiilor, oamenilor de afaceri folosesc aceste metode de publicitate.
Aproape nicio afacere nu se poate face dacă nu se investește în publicitate în mass-media.
3. Promovarea vânzărilor
Multe companii își promovează vânzările prin variante destul de simple cum ar fi reducerile de preț, degustările de produse, concursuri, promoții, premii, cadouri, mostre și altele. Ei au ca scop creșterea vânzărilor la anumite produse, atragerea clienților, creșterea vânzărilor la anumite sortimente de articole care se vând mai greu.
4. Idei de prezentare a mărfurilor pentru clienți
Prezentarea mărfurilor se face într-un mod în care să se crească vânzările. Deși se spune că se ține cont de client, se urmărește în principal beneficiul comerciantului.
De acest lucru țin cont în special magazinele foarte mari, supermarket-urile sau hypermarket-urile, care se orientează către echipamente speciale de foarte bună calitate, precum sunt cele de la RafturiOnline.ro, care efectiv pun în valoare articolele. Există numeroase tipuri de mărfuri și de aceea, există și diverse tipuri de rafturi și echipamente care să se muleze pe diferite domenii de activitate.
În general magazinul este realizat într-o formă preferată de orice client, de vânzare cu autoservire. Pentru asta, mărfurile sunt prezentate pe diferite rafturi, pe categorii, sunt astfel prezentate încât să atragă cumpărătorii.
Produsele se prezintă și în vitrine în funcție de anumite criterii, unele dintre ele necesită anumite condiții de depozitare. Prezentarea produselor se face astfel încât să permită identificarea lor ușoară de către clienți.
Capetele de gondolă sunt folosite în general pentru a așeza produsele care se vând la promoție. De regulă acestea se schimbă des, astfel clienții devin curioși, iar în plus se menține acest impact promoțional.
5. Folosirea de bonusuri sau cadouri
Cumpărătorii sunt atrași printr-un bonus suplimentar sau un cadou. De exemplu dacă vor achiziționa un anumit produs, vor primi și un cadou atractiv. În general, prețul produsului nu este redus cât ar trebui, el acoperă costul cadoului. Asta este doar o metodă de convingere a clienților să cumpere. Costul cadoului dorit este mai mic decât se așteptau clienții.
Ideea este de a oferi cadou un produs care să fie pe gustul clienților, astfel se cresc vânzările și la celălalt produs.
6. Stimularea competiției la clienți
Foarte mulți oameni sunt încântați de promoții. Pe asta se bazează patronii când fac promoții la magazine doar pe o perioadă de câteva zile. Ei vor să stimuleze instinctul de vânător la oameni, de a vâna produse la preț promoțional. Oamenii urmăresc promoțiile și uneori în magazine se creează o atmosferă de competiție, când foarte mulți clienți doresc să profite de ocazia de a achiziționa anumite produse la preț mai mic.
7. Extinderea rețelei de magazine sau a sortimentelor de produse BIO
În cazul unui comerciant care vinde produse ecologice este important ca el să fie la curent cu toate aspectele legate de producția de alimente ecologice. El trebuie să cunoască foarte bine produsele comercializate și să știe să explice clienților care este diferența dintre ele și alte produse de pe piață. Oferirea de informații clienților îi poate convinge să cumpere.
În prezent industria de produse ecologice este în plină expansiune, aceste produse sunt căutate de mulți clienți. Toate produsele trebuie să fie de înaltă calitate, să fie bine promovate pentru a atrage cumpărătorii.