Stil de viata
ANAF trage soferii pe dreapta
Daca esti sofer si vezi in urma ta o masina pe care scrie ANAF, nu fi atat de sigur ca nu esti tu cel vizat si ca cei de la Fisc merg pe la vreo pravalie sa verifice daca au toate actele in regula. Inspectorii fiscali vor avea dreptul de acum sa le opreasca masinile celor vizati de anchetele ANAF, pentru savarsirea atributiilor de control.
Conform Noului Cod Rutier, soferii vor putea fi tras pe dreapta si de angajatii ANAF. „Functionarii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care în scopul exercitarii atributiilor de control specifice efectueaza semnale de oprire pentru conducatorii autovehiculelor, sunt obligati sa poarte uniforma cu înscrisuri si însemne distinctive si mijloace de protectie fluorescent-reflectorizante pe fond de culoare rosie, stabilite prin hotarare a Guvernului“, se arata in modificarea facuta.
Practic, agentii fiscali vor putea face controale fiscale si in trafic, lucru pe care nu il puteau face pana acum. De asemenea, tot in noul Cod Rutier sunt prevazute si amenzile pe care soferii le pot primi de la politisti. Acestea se pot ridica pana la 10.000 de lei. Se vor acorda amenzi pentru ITP-ul expirat, depasirea vitezei legale si o alcoolemie mai mare de 0,25 la mie in aerul expirat.
Ce este ITP-ul
ITP-ul, prescurtat, inseamna inspectia tehnica periodica si este o verificare tehnica periodica si obligatoriue a masinii. Aceasta verificare presupune nivelul de poluare, a sigurantei rutiere si a categoriei de folosinta a autoturismului. Pentru realizare ITP-ului soferii au nevoie de cartea de identitate a vehiculului (CIV), in copie legalizata, conforma cu originalul.
Aceasta trebuie eliberata de societatea de leasing sau in original, in cazul creditului auto. De asemenea, trebuie sa aiba un certificat de inmatriculare in original, dar si asigurare de raspundere civila auto obligatorie (RCA) si, evident, buletinul personal.
Prima etapa a fluxului de operatiuni pentru obtinerea ITP consta in verificarea nivelului de poluare a masinii, iar apoi a sistemului de franare. Ultima etapa presupune verificarea principalelor elemente de sigurante ale masinii precum sistemul de directie, suspensie si rulare. De asemenea, se face o verificare si a gradului de vizibilitate, a starii farurilor si a echipamentelor electrice ale masinii.