Stiri
Clientii acorda din ce in ce mai mare atentie produselor romanesti
București, 7 octombrie: Dacă până acum 10 ani, piața de desfacere era saturată de produse de import iată că, din ce în ce mai mult, românii încep să prefere produsele autohtone.
Un studiu efectuat de iSense Solutions în urmă cu un an demostrează faptul că aproape jumătate dintre consumatorii români sunt dispuși la un efort suplimentar pentru a cumpăra produse românești, iar acest efort se traduce prin disponibilitatea de a parcurge o distanță mai mare până la magazin și acceptarea unui preț mai mare al produselor.
Legislația a venit astfel în întâmpinarea cerințelor lor și, din această vară, a fost promulgată legea 321/2016 conform căreia marile magazine sunt obligate să expună la raft produse românești în proporție de 51%, un procent majoritar față de cel al produselor de import.
De asemnea, târgurile de profil care adună laolaltă producătorii români se bucură de fiecare dată de un real succes și, chiar dacă produsele sunt mai scumpe decât în magazine, cumpărătorii declară că aleg să plătească mai mult deoarece au garanția calității produselor românești.
Astfel, în ultimii ani au apărut tot mai mulți producători autohtoni, fie că activează pe piața produselor alimentare, a celor de larg consum sau a produselor hand made de îmbrăcăminte, încălțăminte sau marochinarie.
Targetul principal al producătorilor români sunt persoanele educate, cu vârste cuprinse între 30 și 60 de ani, persoanele care pun tot mai mult accent pe calitatea produselor și au capacitatea de a susține și încuraja consumul autohton.
Piata românească în mediul online
Un mare avânt au luat și magazinele online care încearcă să comercializeze cât mai multe produse românești și să promoveze consumul mărcilor autohtone.
Astfel, anul acesta, un IMM din București – RADCOM SRL – a lansat , un marketplace online ce reunește în prezent 40 de producători români cu peste 2,500 de produse, în scopul încurajării achiziției de produse locale, proiect cofinațat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Programul Operațional Sectorial „Creșterea Competitivității Economice” – „Investiții pentru viitorul dumneavoastră”.
Potrivit reprezentanților companiei, cele mai căutate produse sunt cosmeticele și produsele alimentare din ingrediente bio și naturale, vorbind aici de produse a căror valoare pornește de la doar câțiva lei. O cerere constantă o au însă și produsele mai scumpe fabricate în România, cum ar fi gențile, rochiile, bijuteriile, datorită atât atenției la detalii pe care o acordă producătorii locali, cât mai ales creațiilor absolut deosebite, unii alegând linii în ton cu ultimele tendințe ale modei, în timp ce alții au găsit modalități inedite de a combina motivele tradiționale cu materiale și design modern, oferind adevărate opere de artă in materie de creații vestimentare.