Connect with us

Revistateo.ro

autostrada

Inedit

Dupa ce ca sunt putine, mai trebuie si daramate. Acum, nota de plata pentru autostrada plutitoare!

In tara cu cele mai multe proiecte si cele mai putine realizari, un nou scandal straneste indignarea celor care contribuie la bugetul de stat. „Autostrada plutitoare”, nume ce l-a castigat pe deplin A1 Sibiu – Orastie. Intra in reparatii, TEORETIC, pe cheltuiala contructorului. Asta da MINUNE!

10 luni. Atat a durat o constructie masiva in Romania si nu va ganditi ca vorbim dspre vreun bloc facut pe o fundatie proasta, ci despre o AUTOSTRADA facuta aici jos, pe pamant. Vorbim despre ea, minunata autostrada ce leaga Sibiul de Orastie, autostrada care a fost sacrificata pe altarul electoral si de care anumiti alesi s-au folosit pentru a se lauda cu realizarile exceptionale in scopul atragerii unui numar cat mai mare de votanti.

Acum, segmentul de circulatie intra intr-un proces amplu de reconstructie caci, surpriza, cineva nu a tinut cont de faptul ca la doar 10 metri sub pamant se afla apa.

„Cu ajutorul unui excavator avand cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltarile de apa sunt la o adancime intre 8 si 10 metri fata de cota rosie (linia autostrazii intr-un plan vertical – n. red.)“, arata o nota de constatare semnata de angajati ai Companiei Nationale de Drumuri Nationale si Autostrazi din România (CNADNR), respectiv Calinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Directiei regionale Brasov si Mihai Gheorghe, seful serviciului autostrazi al aceleasi directii, noteaza Mediafax.

Ce ramane de facut? Doar o demolare COMPLETA a cailor de circulatie, in ciuda faptului ca pana acum inginerii au declarat ca acolo sunt doar cateva fisuri superficiale.

„Autostrada plutitoare”, asa cum a fost numita de catre oameni, a fost deschisa in noiembrie 2014, cu doar doua zile inainte de al doilea tur al alegerilor prezidentiale (jur ca am crezut in coincidente pana atunci) si inchisa 10 luni mai tarziu.

Deloc surprinzator, crapaturile aparute la kilometrul 60 nu sunt singurele de acest gen sesizate pe lotul 3 al autostrazii. Cu toate ca CNADNR a pretins ca ar exista doar 2-3 zone cu probleme, Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor a declarat ulterior ca au fost intalnite probleme grave in 6-7 zone.

Cat ne costa sa construim o autostrada? Psihic foarte mult, financiar IMENS!

Pana in aest moment CNADNR a platit pentru proiectul „Proiectare si executie autostrada Orastie – Sibiu, lot 3: km 43+855 – km 65+965, suma de 567,63 milioane de lei, fara TVA si fara actualizarea de pret, dintr-o valoare totala a contractului de 604,79 milioane de lei, fara TVA.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a tinut sa precizeze ca Salini Impregilo s-a angajat sa repare pe costurile ei terasamentul din zonele unde s-au produs deja alunecarile de teren.

„Antreprenorul are responsabilitatea deplina pentru remedierea defectelor aparute atat in perioada de executie a lucrarilor cat si in perioada de garantie (4 ani). Astfel, lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala antreprenorului”, transmite CNADNR, citata de cotidianul.ro.

Surprinzator (glumesc, nu este nimic surprinzator aici), nu spune nimeni nimic despre timpul, banii si imaginea pe care o transmitem in mediul extern. Sa fii intrat si ele la apa…?

Sursa foto cotidianul.ro

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Inedit

To Top