Connect with us

Revistateo.ro

INTERVIU cu SASHA DAN, liderul comunității Eurovision din România: „Eurovisionul poate fi un eșec pe care nu toți artiștii români au curajul să și-l asume”

Stiri

INTERVIU cu SASHA DAN, liderul comunității Eurovision din România: „Eurovisionul poate fi un eșec pe care nu toți artiștii români au curajul să și-l asume”

Teotrandafir.com: Grupul Eurovision România are aproape 5.000 de membri. Cum s-a ajuns la acest succes?
Sasha Dan: Am făcut acest grup cu scopul de a crea o conexiune între fanii Eurovision, o categorie aparte de public Eurovision care urmărește în mod activ și în timp real fenomenul. Cifra de aproape 5000 membri am atins-o prin promovarea grupului pe pagina oficială Eurovision România și prin încurajarea membrilor de a adăuga în grup alți prieteni care iubesc Eurovisionul.

Se poate vorbi despre o comunitate a fanilor ESC în România?
Consider că putem vorbi de o comunitate a fanilor Eurovision într-o continuă creștere și educare în spirit eurovisionistic. Într-adevăr nu ne putem compara cu comunitățile existente în țări precum Norvegia și Suedia, dar ne putem lăuda cu sute de fani activi care urmăresc fiecare eveniment ce are legătură cu festivalul, fani care cunosc detaliile și informațiile proaspete, oameni care petrec multe ore pe zi pe internet fiind la curent cu toate noutățile.

CITEȘTE ȘI: INTERVIU EXCLUSIV CU LARA LEE: „AM ALES SĂ NU ASCULT CELELALTE PIESE FINALISTE”

Ce înseamna pentru tine Eurovision?
As putea spune fără să exagerez ca Eurovisionul e viața mea. Sunt fascinat de tot ce văd pe scena mare a Eurovisionului. Fiecare moment prezentat pe scena festivalului e un spectacol auditiv și viziual. Luminile, decorurile, costumațiile, sunetul uimitor, maniera coerentă în care se filmează mă lasă fără respirație în perioada semifinalelor și a finalei. Recunosc că întotdeauna apreciez prezențele feminine și că am o atracție pentru buclele spulberate de mașina de vânt care pentru mine reprezintă un simbol al Eurovisionului.

Au românii ureche muzicala?
Nu aș putea să generalizez. Daca judecăm după piesele ascultate la radio aș putea să afirm că românul acceptă cu prea multă ușurință muzica simplă, cu instrumentale lipsite de complexitate și versuri ușor de reținut. În schimb fanii Eurovision fac parte din acea categorie specială de public care e foarte atentă la piesă, voce, sound, instrumental și atmosfera creată pe scenă. Sunt avizi dupa muzica bună și chiar dacă nu au ureche muzicală cu siguranță au gusturi bune.

Există o rețetă de succes cu care se poate câștiga Eurovisionul?
Eurovisionul e un concurs extrem de imprevizibil și mă tem că nu există o rețetă a succesului. După părerea mea, la Eurovision trebuie prezentat un pachet orientat pe două direcții. Prima direcție se referă la performance-ul din afara scenei unde aș include o campanie de promovare foarte bună, marketing organizat și coerent, apariții impecabile, conferințe de presă în care concurentul să aibă un discurs general care să atingă toate targeturile de public. Cea de-a doua direcție se referă la performance-ul de pe scenă și aici mă refer la repetițiile filmate și la prestația din concurs. Pe lângă cele două direcții enumerate pachetul trebuie completat de o piesă bună, un artist cu o voce incontestabilă și imagine foarte bună, o scenografie interesantă, având la bază un concept care să facă senzație. Totul, dacă e foarte bine pus la punct, poate crea un moment memorabil care să placă Europei.

Ce are de învățat România de la celelalte țări participante la ESC?
România are foarte multe de învățat de la celelalte țări participante la Eurovision. De exemplu Suedia cred că e modelul tuturor țărilor din Europa, selecția lor naționala – Melodifestivalen – fiind un Eurovision în sine. Acolo totul e la superlativ, de la sunet, lumini, grafică, maniera în care se filmează până la alegerea pieselor și prezentarea lor în concurs. România ar putea să preia toate ideile bune și tot ceea ce ar aduce un plus de transparență și profesionalism, ca de exemplu prezența juriilor internaționale in selectarea piesei care ne va reprezenta, votul online în perioada preselecției, audiții live, etc.

De ce nu se încumetă artiștii de succes să se înscrie la Eurovision în țara noastră?
În primul rând, participarea la Eurovision implică foarte multă responsabilitate. În al doilea rând, pentru un artist de succes ar însemna ca, pentru o perioadă. să își întrerupă activitatea muzicală și implicit să nu mai câștige la fel de bine din concerte și apariții pentru că Eurovsionul presupune dedicare și implicare 100%. Pentru cele 3 minute pe care le vedem la televizor sunt foarte multe ore de muncă intensă. În al treilea rând la Eurovision artistul de succes din România pleacă, în cele mai multe cazuri de la zero din punct de vedere al notorietății ceea ce înseamnă ca poate avea succes sau dimpotriva totul poate fi un eșec pe care foarte puțini artiști au curajul să și-l asume în România unde se știe că mass media e foarte dură cu un reprezentant care obține un rezultat slab.

Cum este privită Conchita Wurst de comunitatea Eurovision din România?
Conchita este foarte iubită de comunitatea Eurovision din România. Noi îi înțelegem alegerea și susținem ideea că fiecare are dreptul să-și creeze viața pe care și-o dorește. Suntem oameni deschiși la minte care nu judecăm aspectul fizic sau alegerile concurenților, noi ne axăm discuțiile pe comentarii referitoare la piesă, voce, show. Considerăm că victoria Conchitei a fost una binemeritată. Pe lângă impactul vizual evident, pachetul prezentat de Conchita a avut coerență: o piesă bună cu o prezentare impecabilă și un discurs bine țintit pentru publicul de la Eurovision.

Pe cine pariezi pentru Finala din 8 Martie?
Deși am câteva piese favorite, îmi doresc ca Romania să voteze cel mai bun pachet prezentat dintre cele 12. Până la urmă, majoritatea e cea care decide. Sunt convins că indiferent de cine ne va reprezenta, comunitatea de fani Eurovision din România va fi mereu implicată în susținerea și promovarea piesei. Piesa mea preferată din selecția din 2015 este piesa Larei Lee – Superman, produsa de cei de la MachoPshyco, o echipă internațională care a lucrat cu nume mari din industria muzicală precum Jessie J, Cher sau Pink. Mi-ar plăcea ca România să îndrăznească și să voteze o artistă debutantă, talentată și foarte muncitoare. Am convingerea că Televiziunea Română, alături de echipa internațională a Larei ar putea lucra la un pachet puternic pentru Viena. Cei din urmă au deja un aparat de promovare foarte bine pus la punct în Europa pentru că nu sunt la prima participare la Eurovision, ei obținând locul 4 în 2013 cu piesa „I Feed you my love” interpretată de Margaret Berger.

1 Comment

1 Comment

  1. Nicole

    2015-02-26T05:25:00+02:00 at 2015-02-26T05:25:00+02:00

    Buna,

    „Liderul comunitatii Eurovision din Romania” ?? Asa s-a autointitulat acest personaj? lol Cine este el in primul rand? Un tip care a deschis un grup pe facebook? Putem stii si noi ce educatie are?

    N

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Stiri

To Top