Blog
Nu-i nimeni la tv
N-am cum să nu mă uit la emisiunile lui Mircea Badea, ca telespectator, așa, nu numai ca îndeobște cunoscător al experiențelor care-l determină să spună una sau alta, pur și simplu ca amator de calambururi, de ironii, de limbă română așezată frumos, cu scop.
Îi înțeleg și pe cei care îl identifică numai cu declarațiile lui la nivel politic, dar nu despre asta mi-am propus să vă vorbesc, ci despre una dintre celelalte dimensiuni ale discursului său. Nu demult, spunea un lucru care m-a făcut să râd, pentru că îl gândisem fix la fel și nu ne vorbiserăm.
Mai nou, în societățile în care mă învârt, e o modă: ipocrizia referitoare la televiziune și la răul pe care aceasta îl face, îl aduce în casele noastre, îl impune, chiar. La nivel pur personal, gândesc la fel ca Mircea Badea care ne zice că putem schimba canalul sau stinge mașinăria, televiziunea e evitabilă. Dacă nu te „educă” (de parcă școala sau părinții nu s-ar fi inventat în nomenclatorul de meserii și meniri!), televiziunea nu e bună, cah, improprie copiilor noștri, care se uită la Capatos după 11 noaptea. Cum o fi și asta, că fii-mea doarme de mult la ora aia? Să ne gândim o clipă. Scrie undeva că nu putem să alegem să închidem televizorul, sursă de rău fundamental și scârbă neputincioasă, în favoarea unei cărți recomandate de un prieten mai fericit din punct de vedere cultural? Dacă e atâta silă în mentalul colectiv, cum se face că la fiecare colț de stradă, stație de tramvai, în fiecare birou nesupravegheat audio-video, se discută numai despre asta? Cum s-a-ntamplat de au tăcut vedetele bătute, cum e posibil așa ceva, ce rochie de mireasă va purta o divă proaspăt cerută de nevastă, cum de a apărut cutare sau cutare însoțită de alt cutare sau cutare? Și s-au pupat, măăăă? Se vorbește despre televiziune în draci, totuși, că aici mă apucă pe mine nedumeririle, nimeni nu se mai uită la televizor. Că asta zicea Mircea, de râdeam singură-n fotoliu: dacă nimeni, dar știți ce-i aia, nimeni nu se mai invredniceste să apese telecomanda, de unde naiba știe toată suflarea cine cu cine, care cu care, de când, s-au certat, s-au împăcat, el i-a promis și nu i-a dat, dar noi știam, că, de, așa sunt barbații… „Nu mai mai uit, că nu mai am la ce, ce să învăț de la televizor, de două luni n-am mai dat drumul…” E, de unde atâta amar de argumente aruncate în discuții lungi pe subiecte mondene, dacă nu din televizorul pe care s-a așezat praful, umbrind albul de altădată al macrameului? Să fie din cârti? Din albumele pline de reproduceri? Noi, un popor avid de literatură, o găsim pe Bianca în Coelho?
Ne uităm la televizor. Deși o facem cu o rusineee, cu o jenă, așa, ca și când am fuma pe-ascuns, în vestiar. Apoi dezbatem, în afara vestiarului, dându-ne de gol și roșind în obraz. Dar poate nu e numai vina noastră că procedăm astfel. Televiziunea ajunge să fie contestată, contestabilă, fără îndoială. Doar că așa a fost (e adevărat, la altă scară), dintotdeauna.
Simt și eu că viitorul ei e pe net și că deceniul următor ne va surprinde uitându-ne pe telefon la emisiunile de scandal, prin colțuri, bârfind cu amicii care au ales fix același program și apoi spunând: „Nu mai mai uit, dragă, pe net, că dau de aceleași scandaluri pe care mi-e, efectiv, jenă să le văd. La ce s-a ajuns….unde ne ducem?” Mai vorbim peste zece ani, dacă ne ajută Dumnezeu să ajungem până acolo, să vedeți de n-am avut eu dreptate!
Nu mă îndreptățește nimic să scriu critic despre televiziune. Poate doar calitatea de telespectator declarat, nu o dată, fără pudibonderii de curte regală de secol vechi. Dar știți că lumea îmi zice că nu se mai uită? Ohooooo… Și știți ce audiente, ce consum e la tv? Ohooooo…. Mă tot mir, așa cum mă mir cum de se sfâșie rafturile Carefour-urilor, când țipăm toți că n-avem nici bani de pâine. Fix la fel.
Sorin
2013-07-07T12:37:31+03:00 at 2013-07-07T12:37:31+03:00
In fiecare dintre noi probabil ca exista,un mic Mircea Badea,respectand proportiile,desigur,el e unic si inconfundabil.
Fara a trece drept vreun lingau,de dragul tau ,am invatat sa nu mai fiu atat de inversunat si sa nu-l mai judec pe Mircea,desi,tare mult mi-as dori sa fie un pic ma ponderat,cum era cand faceati emisiuni impreuna.
In rest,va doresc sa va fie bine si sa fiti fericit si TU si MAIA.
Toate bune,
Sorin.
eleny
2013-07-07T12:57:35+03:00 at 2013-07-07T12:57:35+03:00
imi place sa citesc gandurile unei distinse doamne asternute cu talc, nu toata lumea are acest dar si astfel ma simt putin mai bogata
Ali
2013-07-07T13:14:25+03:00 at 2013-07-07T13:14:25+03:00
Eu nu ma uit la emisiuni de scandal.Nu ma tin nervii,tot suspansul legat de cine,care,cum,unde, ma face cu nervii.Plus,ma irita prezentatorii.Parca ei au descoperit oul fiert si apa calda:) Daca o sun pe bunica-mea,e bagata toata in intriga de la „Mireasa pt fiul meu”,”Nora pt mama”,etc si invariabil incepe discutia ca eu si sora-mea ce mai asteptam?Cand o sa ne „asezam la casa noastra”? Asa ca am propriul show de divertisment,live,moca:) Nu fac parte nici din categoria celor care afirma ca ei au doar trei posturi setate:Discovery,History si National geographic, si daca ii intrebi la ce anume s-au uitat aseara, ei bine,le-a „cazut ” cablul:) Cred ca e vorba de selectia personala intr-un final.Ca si in viata,fiecare alege ce ii place,ce ii pica bine,ce se muleaza pe personalitatea lui. Prefer cartea in locul ecranizarii,pentru ca din film nu imi amintesc pasaje intregi,nu pot cita nicio replica mai isteata,filmul nu imi gadila imaginatia. Ma uit la Badea pentru lipsa cursivitatii>sare de la una la alta,revine,se enerveaza si te tine alert si atent. Toata lumea se uita la televizor,iar Carefour-ul e plin pentru ca noua ne place sa ne aolim si cand avem contul plin,pentru ca niciodata nu-I destul,pentru ca daca spun tuturor ca nu am,nu imi cere nimeni cu imprumut si tot asa. Succesuri!
alexandra
2013-07-07T13:53:36+03:00 at 2013-07-07T13:53:36+03:00
Exact. Pai nu mai bine ma uit la CNN? Asa aflu ce se intampla cu adevarat important in Romania. Basca, imi educ si engleza!
Sa fi devenit UITATU’ la tv sinonim cu ASCULTATU’ manelelor? Mai e putin si devin rubrici obligatorii in CV, sinonime cu „open minded”, „adaptabil”, „deschis provocarilor”, „rezistent la stress”,
„Eu? Manele? Niciodata! Poate doar asa, la chefuri”. Adica fix in momentul in care alcoolul dezinhiba inhibitia si zice omu’ tot ce are pe suflet (sau pune pe suflet tot ce ii lipseste). Daaa, io m’as face operator tv si as avea doar 1 pachet cu 2 posturi, plus 1 post bonus – gratuit in primele 24 de luni. Iar postu’ asta bonus sa difuzeze doar reluari de emisiuni, pentru ca omul „informat si puternic” sa aiba dovada incontestabila a afirmatiilor/convingerilor sale. Iar acest abonament ar costaaaa…. cam 33% din pretul unui abonament existent pe piata acum. E mult?
Va pup, ma duc la Roaba de cultura, sa aflu daca Velea e sau nu cu Antonia si daca Anda Adam il ia peSlav inapoi ori ba. Cum aflu? Pai din autobuzu’ 182…
anibordan
2013-07-07T14:20:44+03:00 at 2013-07-07T14:20:44+03:00
exact cum te stiam….la obiect mereu
andrei
2013-07-07T14:41:01+03:00 at 2013-07-07T14:41:01+03:00
Ar fi atat de imbucurator daca ai vorbi despre toate aceste lucruri la TV, sa te vedem si noi… Ti se simte lipsa din ce in ce mai des. Vreau sa te intreb ceva, sper sa nu te superi, ca nu e asta scopul:)). Imi amintesc cu exactitate emisiunea Happy Hour in care ai intrat telefonic si spus ca speri ca in curand sa vii sa povestesti despre toata povestea cu Viena, boala pe care ai suferit-o s.a.m.d. Cum se face ca au trecut vreo 3 ani si la Maruta tot n-ai ajuns…Tu si Zavoranca !:))) Te imbratisez cu drag.
Buzoianu Elena
2013-07-07T15:45:42+03:00 at 2013-07-07T15:45:42+03:00
Mircea Badea are un simt al limbii romane pe care l-amaintalnit doar la dvs. Nu stiu in ce masura l-ati influentat, acum, dupa ani, nici nu mai are importanta. Sigur este ca, in zilele (de fapt noptile) lui bune,Mircea este savuros de vazubil, urmaribil si televizionabil pentru cei ce recunosc: Da, eu ma uit la Badea! Si,de cele mai multe ori, rasu-plansu ma napadeste.
P.S. Mi-e tare dor de dvs…
radu
2013-07-07T16:10:02+03:00 at 2013-07-07T16:10:02+03:00
Ai perfecta dreptate, Teo! Asta vad si eu in jur……………………..
RuTHaL
2013-07-07T19:30:12+03:00 at 2013-07-07T19:30:12+03:00
Stii de ce ? … De ipocriti ce suntem. Exact ca in bancul cu elefantul ascuns in cires sau visin.
Știi de ce cred eu ca toți, cei despre care știm ca dau ochii peste cap si se dau mai interesanti in discurs si superiori vezi-doamne, se comporta așa ? Pentru ca își neagă singuri mahalaua care face totuși parte din bagajul nostru genetic de popor. Pitipoanca de Dorobanti are azi doar alt nume. Nu o mai cheamă savuros Mitza-Baston. Tot pe la Paris își cumpara hantzele… Tot agramat vorbeste si se crede vreo intelectuala neapreciata destul sau vreun geniu pustiu. Craci goi rășchirati pe cotoare de reviste obscure, priviri ingenue de sub coafuri si machiaj atent realizate… lacrimi vândute pe onorarii babane… Femei in toata firea lor participa la evenimente caritabile dupa ce au aparut goale sau se insotesc cu tinerei sau mai ajunsi in pragul senectutii… si ne prezinta etica si moralitatea lor … indoielnica … si ne vorbesc cu o elocinta studiata de la tribune pervertite … despre ce vorbim ? … bunului simt nu i s-a trasat deontologia. El se vinde in carti prost scrise si din gura unor penibili … Scandalul, povestile de alcov, fofoloanca expusa in pagini glossy, ridicolul absolut al virginetelor siliconate si pretins suave, etc. toate fac parte din firea noastră … Astia suntem. Fie ca recunoastem sau nu. Ne Place. Si astfel definim ipocrizia. O mai si justificam cu argumente puerile. Îi judecam pe alții cu o disponibilitate patologica, fără sa ne uitam o clipa in ograda noastră înainte sa schimbam ceva in noi. De aia nu închidem televizorul sau revista. De aia suntem cine suntem si am ajuns aici… Si peste vreo zece ani va fi tot la fel dacă nu chiar mai rău … Eu ma amuz teribil când se mai trezeste câte o diva d’asta sa ne învețe cum si ce sa credem sau cum se trăiește de fapt. Ce sa mancam, cum sa facem sex, cum sa fim senzuale sau naiba mai știe ce a visat si crede ca ne si intereseaza … A! sau cum se asaza ele in fruntea scarii intelectuale, emitand judecati de valoare in functie de meschinul pervers al mintii lor … justificand subliminal parca alegerile sau viata pe care o duc.
E delir total.
As putea sa ma revolt pana la închiderea ediției … Dar am ales doar sa ma amuz si sa rad precum zici ca o faci si tu…
Cu drag,
pagu sanda
2013-07-07T19:51:00+03:00 at 2013-07-07T19:51:00+03:00
Mi-e tare dor de dvs Multa sanatate si numai bine
narcisa constantinescu
2013-07-07T20:54:06+03:00 at 2013-07-07T20:54:06+03:00
Ma uit la televizor,dupa ora 20,ca atunci ajung acasa de la munca,La Mircea Badea ,ma uit pt,ca avem foarte mule in comun,sunt pesimisto-realista ca si el,nu pot sa sufar ipocritii,lingaii si teleportantitii dintr-o tabara in alta,nu pot sa sufar fostii securisti care imi dau lectii de morala si in concluzie ma uit la Gadea si la Badea,unul mai dulce altul mai amar,dar amandoi foarte buni.M-as uita si la emisiunea ta daca te-ai hotari sa te intorci,din aceleasi motive,pt,gustul tau dulce-amar
flo
2013-07-07T21:17:40+03:00 at 2013-07-07T21:17:40+03:00
Buna Teo foarte pertinent comentariul si de data asta Mirciulica si el pe aceeasi unda.Romanii sunt ca oile adica daca la tv apar scandaluri povestesc despre ele (dar el nu deschide niciodata televizorul, daca apuca sa deschida vede vanataiele Biancai, sau mai stiu eu ce), daca ai aparea tu la TV ar avea lumea ce sa povesteasca ca ce vazu la TEO in emisiune, asa cum era pe timpu cu Dallasul, era coada la paine si stiam ce facuse JR nu era nevoie sa l vezi…..vezi tu mai TEO ce putere are televiziunea……de ce ESCA a ramas in post atata timp ca se uita lumea la ea!!!vino si tu si ai sa vezi ca se va uita lumea si al tine…
Cineva a scris mai sus ca trebuia sa apari la Marutza sa vb despre ce ti s a intamplat la Viena, mai oameni buni eu cred ca TEO a vorbit destul despre asta lasati o sa priveasca spre viitor, nu o mai intoarceti spre trecut; lasati o sa si traiasca prezentul si sa si imagineze, sa si planifice, daca se poate, viitorul ei si al Maiei.Te pup Teo multa bafta
andreea
2013-07-07T21:59:16+03:00 at 2013-07-07T21:59:16+03:00
Respectele mele DOAMNA! eu am o curiozitate: ce va fi peste cativa ani? la ce se vor uita copiii? se va schimba ceva oare?
cornelia
2013-07-08T06:39:39+03:00 at 2013-07-08T06:39:39+03:00
…nu ma uit la Mircea Badea pentru ca nu ma prea uit la TV decat atunci cand nu am chef sa fac altceva! sau daca ma odihnesc! si urmaresc un serial, ca sa nu fiu ipocrita, vezi Doamne, ca eu nu as fi consumatoare de TV! incerc sa urmaresc un serial si din cand in cand mai ma opresc la cate o stire, asa ca sa fiu in rand cu lumea, sa mai stiu si eu ce se intampla in romania noastra ca, na, e cam jenant sa asist la discutii aprinse ca spectator! nu da bine! da’ ce , tu nu urmaresti, nu te intereseaza? ba da, multe ma intereseaza si cam tot atat de multe ma enerveaza! ai dreptate, televizorul este evitabil! dar stii ca eu am vrut sa vad un film la cinema ,primavara trecuta, si nu am reusit! a rulat cica in prima zi apoi,,,pauza o saptamina…nu se aduna spectatori si daca nu e un anumit numar nu dam drumul la film! iaca! casete video?erau doua magazine de inchirieri dar au falimentat! deci iarasi ai dreptate, romanii se uita la TV sau pe NET! da, sigur, exista cartea, revista, DVD si CD de cumparat! dar cine mai cumpara? ca nu avem bani! da, ai dreptate, tot romanul are TV si cablu ori antena!! chiar si in cele ,mai sarace cartiere vezi agatata antena. se agata de ceilalti cu toate tentaculele( CABLURILE) de viata altora, buna, rea, de toate stirile, bune, rele doar sa-si umple viata asa cum, paradoxal isi umple cosul la supermarket! crezi ca am ramas traumatizati de portiile pe care le primeam in comunism atat la mincare cat si la…hrana culturala, sufleteasca? parca am picat in cealalta extrema si cu televiziunea si cu alimentele si cu hainele second-hand si cu telefoanele si cu medicamentele si cu biserica!!
JR
2013-07-08T09:43:27+03:00 at 2013-07-08T09:43:27+03:00
la Tv nu este nimic altceva decat o „prostitutie” in forma avansata…daca butonezi tot ce inseamna post de stiri, emisiuni…..toti se cearta urla chiar se bat, ce poate sa invete un copil din asa cv?!
Gabi Axel
2013-07-08T10:06:39+03:00 at 2013-07-08T10:06:39+03:00
Sunt Gabi Axel si sunt dependenta de „Tinar si nelinistit”si de „In gura presei”. Le urmaresc consecvent de la aparitie pina in zilele noastre, si-mi asum public acest lucru. 🙂 Daca o fi bine sau nu, e strict problema mea, si daca cineva e tentat sa ma judece in vreun fel pentru asta, il invit sa se priveasca in oglinda, fara ipocrizie. 😛 Televiziunile sunt facute pentru a informa si a distra publicul. Ce credem si ce nu din informatiile prezentate, tine de discernamintul fiecaruia dintre noi telespectatorii. La fel cum ce ne place sau nu, tine de gusturi. Nu suntem clone, deci avem gusturi si IQ-uri diferite. Cei care se incapatineaza sa se uite la ceva ce nu le place, se numesc masochisti, iar cei carora le plac emisiuni mai putin educative, dar nu recunosc ca le urmaresc, se numesc ipocriti.
Paula
2013-07-08T10:26:13+03:00 at 2013-07-08T10:26:13+03:00
Problema e ca pentru mintile noastre stresate si obosite de peste zi, cel mai facil de digerat si comod este TV-ul, iti creeaza impresia de relaxare. Nu stiu cati oameni reusesc sa citeasca dintr-o carte dupa o zi de munca. Eu cand am incercat, am adormit cu cartea in fata si nu am inteles nimic din ce-am incercat sa patrund:) A citi o carte presupune o anumita stare de spirit. De aceea tv-ul ” will never die”, indiferent sub ce forma va activa…
maie
2013-07-08T10:38:10+03:00 at 2013-07-08T10:38:10+03:00
Buna. Teo ! Cu Mircea suntem de acord sau nu ….dupa sclipirile „neuronului ‘lui , dar in privinte tv-lui , nu avem ce face ….! Chiar de schimbi canalul , ce vezi ? …” aceeasi Marie cu alta palarie „!!!!!!! numai ca difera modul cum este prezentat evenimentul sau stirea __________BOMBA sau SOC _______________ !!! Pana si la desene vezi violenta si limbaj de mahala ! Asa ca e inutila fuga cu telecomanda de pe un canal pe altul ! Cartile , eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii, aici e dur de tot ! Pe langa pretul de multe ori prohibit , sunt tiparite la norba si cu multe greseli , pastrand „””cantitatea si nu calitatea „”””, sloganul bine-cunoscut ! Suparator e faptul ca asa exemplare am gasit si la manualele de scoala !Televiziunea e mai consumabila , ca e mai comoda , Ce vrem sa adaugam la informarea noastra e alegerea fiecaruia …….dar , nu stiu cum se face ca in ultima perioada , barfa de pe „””marginea santului de la sate „”””, se tine la tv , cu ajutorul unor oameni , ce se vor a fi vectori de opinie ! Pana si unii prezentatori si moderatori , care zice-se ar trebui sa fie „””nesubiectivi „”‘, pana nu-si spun propria versiune despre una , despre alta , mai ca se si supara pe invitatii prezenti ca nu le preiau ideile, unde vrem sa ajunge /? Alb sau negru , clare ? ….nu se mai poarta ….se prefera griul murdar !Offffffffffff….e atat de complicat ! Cu bine , Teo !
MIMI TOADER
2013-07-08T10:50:50+03:00 at 2013-07-08T10:50:50+03:00
Toate bune şi frumoase până la a fi sincer. Greu cu sinceritatea. Dacă recunoşti că te uiţi la emisiuni de scandal, oamenii te cataloghează ca atare, intelectual , eşti la pământ. Parcă te-ar defini o emisiune,un anume gen de! Cât de greu e să recunoşti da! Mă uit. „Mă râd, ne râdem de ne crăcănăm:-D . E grele…:) Atunci cin’ se uită, domnule? De ce plătim abonamentele, are mai de care cu pachet promoţional. De dragul de a arunca banii pe fereastră sau de a fi în rând cu lumea. Greşit! Pentru că ne place. Mai mult sau mai puţin. Fireşte că ne dorim altceva, dar se vede treaba că ne mulţumim cu puţin! Aici e durerea!
stelian
2013-07-08T11:26:17+03:00 at 2013-07-08T11:26:17+03:00
Disputa despre rolul/datoria televiziunii in educatie eludează adevărul că educaţia, ca şi dragostea, e de mai multe feluri. Desigur, şcoala este cea care trebuie sa asigure educaţia formală. Educaţia informala şi cea non-formală (impicită) o face toată lumea: părinţii, presa, ariştii, formatorii de opinie, dar şi omul de pe stradă, prin modul în care se comportă, acţionează sau reacţionază. E inevitabil.
Poate ar fi un pic mai bine ca, în loc să negăm rolul educativ pe care il avem prin simplul fapt ca fiinţăm, să îl recunoaştem şi să ni-l asumăm. Altminteri tot ipocriţi se cheamă că rămânem.
Delia
2013-07-08T11:45:42+03:00 at 2013-07-08T11:45:42+03:00
Buna ziua! marturisesc ca sunt consumatoare tv, majoritar canale de stiri (Antena 3) si emisiunile de divertisment de pe Antena1; ceva nu-mi place insa legat de televiziunea din Romania : este axata mai tot timpul pe prezentarea scandalurilor, amplifica intentionat evenimentele, derularea si consecintele lor, plecand tocmai de la faptul ca, se stie, senzationalul, ceea ce este iesit din comun, atrage atentia publicului situat sub un anumit grad de educatie si care, este mai usor de manipulat! Si totul pentru ce? Pentru audienta si, deci, pentru bani! De altfel, daca va amintiti emisiunile dlui. Gadea, cele in care il avea alaturi pe dl. Octavian Paler, acesta din urma raspunzand la una dintre intrebarile moderatorului referitor la factorii care pot influenta cel mai puternic societatea, acesta a raspuns, fara ezitare, „televiziunea”! De aceea nu sunt de acord cu teoria ca poti schimba canalul! Multi nu schimba canalul! Deci televiziunea are o mare responsibilitate, nu?! Si atunci, nu ar fi necesara totusi prezenta unei minime morale in politicile editoriale ale televiziunilor?!
FLORYAN
2013-07-08T12:25:44+03:00 at 2013-07-08T12:25:44+03:00
FOARTE FRUMOS , CU ACELASI STIL INCISIV , AI MEREU VERBUL LA TINE , INTELEG DE CE TE PLACE ATIT DE MULT MIRCEA , CARE DE ALTFEL ESTE F. DIFICIL…DIN PACATE , NU POT SA NU TE IMPLIC IN MANELIZAREA TELEVIZIUNILOR , A SOCIETATII ROMANESTI IN GENERAL..DE AR FI SA O IEI DE LA CAPAT , SINCER , AI MAI FACE-O ?
Lungu Viorel
2013-07-08T13:04:32+03:00 at 2013-07-08T13:04:32+03:00
Pe vremuri, când eram puşti, aveam la parterul blocului o „doamnă” care ştia tot ce se întâmplă în bloc, cunoştea pe toată lumea, chiar dacă nu toată lumea o cunoştea pe ea, ştia cu ce se ocupă fiecare, cine cu cine s-a certat, care şi-a bătut nevasta, care este beţiv şi care curvă/curvar. La ţară ţaţele stăteau, şi încă mai stau, pe băncile din faţa casei şi bârfeau pe toată lumea. Astăzi oamenii se uită la emisiunile tv. care se potrivesc caracterului lor, nu intelectului. Dacă au pretenţii de intelectuali dar au moştenirea genetică a ţaţelor de mahala sau de uliţa satului, se uită la emisiunile de scandal, la emisiunile care intră în viaţa cuplurilor, cu sau fără acordul acestora şi la alte emisiuni de gen. Având conştiinţa că sunt emisiuni de nivel intelectual/cultural scăzut sau foarte scăzut, normal că le este ruşine şi nu recunosc urmăresc astfel de emisiuni, dar nu se pot abţine. Cred că este o boală ca la cei care le place mai mult (sau la fel de mult) să se uite la unii care fac sex, decât să facă sex. Aşa şi ăştia de se uită la emisiuni de scandal sau cu violenţă sau cu sex, ,.ş.a.m.d. Se uită la ce le cere „inconştientul”, la ce se potriveşte caracterului lor, ” moştenirii genetice”.
adrias
2013-07-08T14:47:10+03:00 at 2013-07-08T14:47:10+03:00
Bun, multi il plac pe Mircea, multi il urasc, putini ramin indiferenti. Cloaca in care se zbate ii da prilejul sa se remarce, prin toc ce are/poate. Si pare singur. La nivelul la care comabe ipocrizia, metehnele, incultura sau, pur si simplu, prostia, ar merita mai mult. Nu respect de la cei in cauza, prostia nu se desteapta, este endemica creierelor afectate, ci de la cei care au pus umarul, chiar daca demult, la efortul trezirii.
Inca mai sint, nu sunt ca-i penibil, unii care vad un creier si nu doua tite. A, sa nu uit, te-ai inselat, ai tras lozul la nastere, dar inca nu ti-ai dat seama. Frumusetea-i trecatoare, doamne…
DANIELA
2013-07-08T15:31:11+03:00 at 2013-07-08T15:31:11+03:00
Ok … nu e rolul lor si nici al televiziunilor sa educe (si nu ma refer aici doar la tanara generatie) …dar asa … privindu-se in oglinda si cu mana pe inima … oare realizatorii de emisiuni sunt mandri de ceea ce fac ???
Ana Simon
2013-07-08T16:20:30+03:00 at 2013-07-08T16:20:30+03:00
Programele TV sunt „rodul muncii” realizatorilor,dornici de castig.
Au contribuit la aceasta isterie,au format vedete de carton,au” facut”
oameni ca Becali. Si „iaca ” acum vor sa se delimiteze de ce au creat.
Va fi foarte greu. Stimata doamna ,purtati si dvs.raspunderea acestei
isterii. Ar trebuii sa va asumati acum raspunderea de a corecta raul
facut. Nu acuzati telespectatorul, EL a inghitit ce i s-a oferit.
Nu ai cum sa nu vezi ce este pe TV ,intrucat te misti cu telecomanda
in cautarea unui program adecvat., si atunci dai si peste emisiuni care nu ar
avea ce cauta pe micul ecran.
bodo
2013-07-08T16:30:07+03:00 at 2013-07-08T16:30:07+03:00
Draga Teo ,cu drag citesc ce scrii si sunt de acord. De cateva zile vad si revad emisiuni ale tale ,ale voastre(cu Mircea), tuca show si altele de mai demult ,cand se facea tv adevarata. S-a pierdut intre timp.cand a intervenit politica si rutina… Am citit cele scrise de tina ,ai dreptate ,te inteleg si te sustin… Sanatate si numai bine !
J.J.
2013-07-08T17:15:53+03:00 at 2013-07-08T17:15:53+03:00
Adevărul este că televiziunea şi-a diminuat calitatea în mod simţitor. Dacă nu e politică sunt vedete, dacă nu sunt vedete e fotbal şi dacă nu e nici fotbal este, în mod cert, scandal.
Putem evident să găsim câteva emisiuni din care să avem ce învăţa, care să ne transmită o informaţie ajutătoare la formarea de circumvoluţiuni atât de necesare.
Asta însă nu este doar la noi. Este la nivel internaţional pentru simplul motiv că interesele sunt altele şi majoritatea este formată din acea „prostime” despre care citeam în romanele copilăriei unde defineam „ţăranii” şi „boierii”.
Telecomanda este liberul arbitru, mărul din pomul cunoaşterii sau curiozitatea ce a omorât sau nu pisica. Acum Dumnezeu ne-a înzestrat şi cu un creier capabil a distinge lucruri şi fapte, emisiuni şi canale.
Recunosc că aproape un an nu m-am uitat nici la ştiri nici la politică. Mai dădeam uneori peste articole din ziare sharuite în media-ul virtual şi atunci mai ştiam despre ce e vorba în propoziţie. Şi am trăit bine. Am ales să văd emisiuni bune de divertisment (că avem şi niscaiva de-alea), filme cât cuprinde şi documentare extraordinare de la Discovery şi National Geographic. Am trăit bine şi normal şi CULMEA am găsit subiecte de conversaţie cu alţi oameni ce n-au implicat vânătăile Alexandrei sau plagiatul lui Ponta (mă scuzaţi nu sunt ieşită în lumea ştirilor deci nu ştiu despre ce se vorbeşte)…
Asta cu „nu mă mai uit la tv dar ştiu tot ce mişcă” e precum dieta. Ţinem regim cu apă plată dar pe ascuns mergem noaptea la o şaorma în piaţa Ovidiu să nu ştie fufele alea ce mănânc io.
Cerchez Florin
2013-07-08T17:26:50+03:00 at 2013-07-08T17:26:50+03:00
Coincidenta sau nu, am avut in minte sa scriu un articol cu o tema similara pe blogul meu, dar am abandonat subiectul, crezand ca nu-l va citi nimeni. M-am inselat.
Referitor la subiect, eu chiar nu cunosc multe din „barfele” de cancan pentru ca eu chiar nu ma uit la astfel de emisiuni. Despre stiri nu mai zic, uneori mai urmaresc vremea, sa stiu si eu cum ma imbrac. De cate ori nu m-am pacalit, era prea frig sau prea cald pentru modul in care m-am imbracat. Numai bine!
Mariana
2013-07-08T19:48:22+03:00 at 2013-07-08T19:48:22+03:00
Ma uit la Mircea Badea de cand erati impreuna dimineata la antena! Voi doi erati intr-o simbioza pefecta atunci, umor inteligent, fin, elegant, o echipa perfecta! Ma cam enerva bucatarul agramat dar … era farmecul emisiunii si sublinia contrastul dintre meserii (si educatie),: unii cu gura, adica voi doi, altii cu fapta, adica bucatareala! Din pacate, in ochii mei Mircea a crescut, tu ai scazut! Stiu ca e complicat dar ai obligatia sa faci iar televiziune pentru multi oameni care s-au saturat de ceea ce vad azi la tv! Nu spun mai mult ca o sa vorbesc urat!
Mirey
2013-07-08T20:53:43+03:00 at 2013-07-08T20:53:43+03:00
atat poate societatea din punct de vedere intelectual……….atat i se da !!………prostii sunt mai ushor de manipulat!!
Dora
2013-07-09T05:05:48+03:00 at 2013-07-09T05:05:48+03:00
Probabil ca aceia care comenteaza impotriva televiziunii nu sunt aceiasi oameni care stau si se uita toata ziua la tv. De exemplu, eu nu am televizor de cel putin 5-6 ani, iar stirile le urmaresc pe net. In rest, prea putin ma intereseaza vreun subiect monden. Dar ce-i drept, aud in jurul meu, la serviciu, vorbindu-se despre tot felul de emisiuni – fiecare vede altceva si la birou fac schimb de informatii. Probabil e o noua forma de barfa urbana. 🙂
MIMI TOADER
2013-07-09T08:31:25+03:00 at 2013-07-09T08:31:25+03:00
Dacă nu ne uităm la tv, mai precis la un anumit gen de emisiuni, atunci cine?Aici e vorba de sinceritate. Dacă recunoaştem că da, domnule! ne uităm. ” Mă mai râd şi eu, ne râdem:)) De una, de alta, ar însemna să fim sinceri. Acum e-acum! Păi asta ar însemna că suntem praf, că eu mă uit la cu totul alt gen de! Documentare, domnule! Nu-mi pierd vremea! Totul spus pe-un ton vehement. Atunci de ce ne facem tot soiul de abonamente, pachet promoţional, alea, alea. De ce să dăm banii aşa, aiurea! Mă întreb şi eu?! Că toţi cunoscuţii mei, nu se uită! Păi, sintem entelectuali şi nu ne mânjim mânuţile cu telec , ce să mai vorbim de privirea pură! Problema se pune altfel! Că am dorim altceva! Asta-i altă treabă! Dureros e, că ne mulţumim cu puţin!
Ann
2013-07-09T09:01:19+03:00 at 2013-07-09T09:01:19+03:00
Teo, eu ma uit la Mircea, este cea mai sincera persoana din tv. M-as uita si la tine, pacat ca nu am unde.
Dar analiza de mai sus e superficiala si sigur stii si tu asta. Sa nu fim ipocriti! Pe copilul tau nu-l educi 100% tu. Nu trebuie sa ajunga la ora lui Capatos, aproape totul e contaminat. Si chiar reusesti ca fetita ta sa fie educata exact asa cum iti doresti, ea nu va trai intr-un glob de sticla. Va intalni pe strada, in parc, la scoala, in supermarket bruta, mitocanul etc.
Mirey zice ca atat poate societatea, ata i se da. Nu este asa si sunt momente cand se vede asta. Dar cu o floare nu se face primavara.
Am vazut emisiunea lui Carmen Avram despre copii abandonati, abrutizati, bolnavi, care au avut o sansa atunci cand li s-a dat atentie, cand au vazut si altceva. Si au devenit oameni frumosi.
Radu
2013-07-09T09:17:27+03:00 at 2013-07-09T09:17:27+03:00
Mi se pare tarziu acest comentariu. Patru ani tarziu. Am incetat sa ma uit la televizor cand am plecat la facultate ( camin, in camin nu e televizor). Ma gandeam ca o sa-mi lipseasca: stiri, un film etc.. Am ajuns acasa de craciun in primul an de facultate, am deschis televizorul 10 minute si mi-am dat seama ca e jale si amar. Acum, doar ce am terminat facultatea, nu cred ca am adunat 2 ore de televizor in 4 ani. Trebuie selectat, ales, cautat. Din pacate nu prea mai ai ce alege. In fine, o intrebare retorica… ati vazut vreodata vreo stire care sa arate cine a castigat vreo olimpiada in tara? vreun concurs? o stire care sa arate putin din viata celor care inca mai au asemenea pasiuni?
teo
2013-07-09T11:55:07+03:00 at 2013-07-09T11:55:07+03:00
Cineva ma intreba mai sus daca as face la fel, daca as lua-o de la inceput. Parerea mea e ca nu prea o iei de la inceput vreodata, dar daca ar fi sa pot, da, as face la fel. Turma care a vazut doar manele in emisiunile noastre merita tratata ca atare. Nu mi-e rusine cu manelele. Mi-e rusine sa dau pe post fara jena, dar fara nicio jena!!!! imagini pe care sa le anunt senin „atentie, urmeaza imagini care va pot afecta emotional”, apoi sa le dau drumul in aer. Mi-ar fi rusine sa dezbrac femei, sa le ridic fusta cu batul (si asta am vazut cu ochii mei dupa-amiaza!!) sa invit oameni pe care sa-i „surprind” cu foste amante, da, asta e de rusine. O manea dureaza trei minute. Rusinea de a fi balacarit un om nevinovat, cred ca te cam urmareste. Dar ma rog, fiecare poate cat poate intelege ca ratingul nu e asa, optional. Doar maniera grobiana sau mai putin grotesca a fiecarui realizator ramane un mister. Si nu din cel care defineste un domn in limba engleza.
loredana
2013-07-17T20:05:30+03:00 at 2013-07-17T20:05:30+03:00
Draga Teo, am pierdut adevaratii oameni de televiziune si am ramas cu cei care pot fi manipulati si fac orice, absolut orice pentru audienta.
livia
2013-07-09T14:05:51+03:00 at 2013-07-09T14:05:51+03:00
respect!
🙂 bine declarat
bogdan
2013-07-10T14:09:40+03:00 at 2013-07-10T14:09:40+03:00
Cu riscul de a suna a telenovela asupra randurilor care o sa le insir aici, remarc cu tristete si cu un gust amar OTV-izarea lui M.Badea in duel cu LaBeUn-istii si Basistii. Vizibil in ochii mei, observ strategia(si cea mai nimerita de altfel) lui M.Badea de a lupta cu samuraii precum samuraii si cu talharii precum talharii dar cealalta fata a monedei(aia cu talharii) castiga din ce in ce mai mult teren. Si aici vine si tristetea impreuna cu gustul amar pentru ca omul asta, inca mai are multe de demonstrat si de spus in afara de loviturile crancene care trebuie sa le pareze/ricoseze/indure si care „…..ii ocupa mai tot timpul”. Uitandu-ma in urma la activitatea lui, nu putine au fost adevarurile cuvintelor rostite de el. Nu putine au fost momentele in care multi care trebuiau sa vorbeasca sau sa faca un gest la vremea potrivita n-au facut-o. Si au ales in schimb, la modul cel mai precaut posibil, sa se uite in stanga si-n dreapta „primprejur” si ori au tacut ori n-au schitat nici un gest. Ei bine, omul asta, in multe situatii care intra in descrierea de mai de sus, a facut gestul. Si nu numai asta, a mai organizat si campanii diverse(de intrajutorare, de miscare, de cerere a drepturilor mele si ale tale – alor noastre – etc). N-are ce sa-mi para rau, in schimb, la un R.Turcescu care daca ma uit in urma, la activitatile lui, insumate nu ating nici macar un 5%(adica cat o unghie la degetul mic, mai pe romaneste). Daca pleaca azi R.Turcescu din viata publica si alege sa se duca undeva in munti, sa zicem, nu va face acea diferenta precum in cazul lui M.Badea. Indiscutabil. Ca sa dau contur unei imagini mai clare, am ajuns sa nu mai pot gusta emisiunile lui M.Badea, pentru ca el trebuie sa dea replica adica sa pareze/ricoseze/indure din mizeriile LaBeUn-istilor si Basistilor. Deja dupa cca 5min de emisiune schimb canalul, pentru ca imi dau seama in ce o sa degenereze/OTV-izeze treaba. Eventual, in rarele ocazii, mai revin pe Inregistrari sa vad ce-am pierdut. Deci practic, nu mai vad frumusetea de trandafir(am zis c-o dau in telenovele…) de proprii lui ghimpi. Nu mai zic, de cactusii de langa…Mai era acolo un trandafir mai! Voi nu-ntelegeti ca acel trandafir, pentru a se comforma, a coabita, a supravietui, trebuie sa-si scoata ghimpii? Uite, de exemplu, foarte tare, atingand cotele genialului, mi s-a parut emisiunea aia de cand s-a-ntors el din Italia. Va multumesc, v-am pupat si sper c-am fost pe subiect. Cat despre asemanarea cu trandafirul, va rog sa ma scuzati/iertati dar n-am gasit alta rima…asta….asemanare.
Mihaela Pop
2013-07-11T00:26:26+03:00 at 2013-07-11T00:26:26+03:00
Fa un pustiu de bine si-ntoarce-te-n televiziune. Mi-e un dor de tine cat China !
X roman TICU
2013-08-08T10:06:41+03:00 at 2013-08-08T10:06:41+03:00
Esti frumoasa, TEO!
Un TRANDAFIR pentru tine !
Marica Danet
2013-08-29T00:00:47+03:00 at 2013-08-29T00:00:47+03:00
ASTAZI,maine va fi IERI!!Capul sus si pasul lung!BAFTA,BAFTA multa!