Net
Proprietarii maşinilor cu numere de înmatriculare ce conţin literele Q şi W ar putea fi scutiţi de sancţiuni
Ministerul Afacerilor Interne a solicitat întreprinderii Registru să nu mai emită numere de înmatriculare cu literele Q şi W.
Plăcuţele de înmatriculare ce conţin aceste litere nu sunt recunoscute de softul camerelor de supraveghere a traficului rutier.
Ministerul Afacerilor Interne a solicitat întreprinderii Registru să nu mai emită numere de înmatriculare cu literele Q şi W.
Plăcuţele de înmatriculare ce conţine aceste litere nu sunt recunoscute de softul camerelor de supraveghere a traficului rutier.
Proprietarii care deţin deja un număr de înmatriculare cu literele Q şi W nu pot fi obligaţi să-şi schimbe plăcuţele de înmatriculare
Astfel, aceste persoane ar putea fi scutite de sancţiuni, în cazul în care vor încălca regulamentul rutier.
Din 15 ianuarie, sute de radare şi camere de supraveghere monitorizează 25 de intersecţii din Capitală. Deocamdată, însă, nu sunt aplicate amenzi, iar şoferii nedisciplinaţi primesc în poştă doar scrisori de avertizare.
Potrivit responsabililor din cadrul Centrului de Monitorizare şi Control al traficului, în prima zi de testare au fost înregistrate peste 10 mii de încălcări.
Sistemul de monitorizare şi control al traficului va fi testat până pe 1 februarie, după care toate încălcările documentate vor fi sancţionate conform legii.
Încă o taxă pentru șoferi. Autoritățile vor să descurajeze importurile de autovehicule second-hand. Şoferii vor avea parte de o nouă taxă, iar ea va fi cu atât mai mare cu cât maşina poluează mai mult.
Autorităţile vor astfel să descurajeze importurile de autovehicule second hand şi se gândesc să impună, pentru aceste autoturisme, un bir ce poate ajunge şi la 200 de euro pe an.
Statul încă nu a început să restituie timbrul de mediu – taxă declarată ilegală de autorităţile europene – dar se gândeşte la una pe care toţi proprietarii de maşini ar trebui să o achite anual.
Istoria taxei auto în diferitele ei forme va avea un nou episod
La 1 ianuarie 2007 a apărut taxa de primă înmatriculare. Pe 19 februarie 2009, taxa a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea ei cu o treime. Din 30 ianuarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012, taxa a fost suspendată iar cei care apucaseră să o plătească urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013, intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor poluante.
Timbrul de mediu, împreună cu alte 102 taxe nefiscale au fost eliminate la 1 februarie 2017. Acum, statul se gândeşte să introducă o nouă taxă de poluare în martie 2018.
Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului: „Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei si care poluează, deci au o normă inferioară de poluare, euro 2, euro 3 sau euro 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau.
Noi trebuie să facem şi o informare la Comisie şi ea să fie dezbătută aşa cum trebuie
Noua taxă auto va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au plătit sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto, ea urmând să fie calculată în funcție de gradul de poluare al maşinii.
Cristian Muntean, preşedinte Asociaţia Serviceurilor Independente: „Autovehiculele foarte poluante, cum sunt cele non euro sau euro 1 vor plăti anual un impozit de 200 de euro, iar cele cu clasa de poluare euro 5 sau euro 6, 50 de euro.”
Pe motiv că România s-a umplut de maşini second-hand care poluează, autorităţile vor să adune bani la buget din această nouă taxă.
Guvernul, companiile de consultanţă şi chiar autorităţile locale au pregătit în ultimele luni terenul pentru introducerea ei. Edilul Capitalei vorbeşte despre o taxă care să se aplice doar bucureştenilor.
Gabriela Firea, primarul Capitalei: „Credem că se va ajunge şi la instituirea unei taxe de centru. Nu pot să spun de pe acum care va fi această sumă, pentru că va fi calculată şi va fi raportată la nivelul de trai din capitală, dar se va ajunge şi la această situaţie.”
Măsurile îşi propun să descurajeze importul de maşini second hand. Dacă anul trecut vechimea medie a maşinilor importate depăşea cu puţin 8 ani, anul acesta depăşeşte 12 ani, potrivit autorităţilor.
Din 4 maşini care sunt verificate la Registrul Auto Român, una este respinsă din cauza stării tehnice
Cristian Bucur, director tehnic RAR: „Cele mai multe dintre neconformităţile constatate au vizat inslataţia electrică, cea de iluminat-semnalizare şi a fost o proporţie de 23%.
Următoarea pondere, a fost de 13% şi vizează sistemul de frânare. Un procent de 12% dintre neconformitate s-au referit la problweme de identificare a vehiculelor, adică neconformităţi la seria de şasiu, şi/sau de motor.”
Potrivit RAR, peste 600.000 de maşini second hand au intrat anul acesta în România, dublu faţă de anul trecut. 52% dintre ele sunt mai vechi de 11 ani.
În schimb, autorităţile promit să impulsioneze vânzările de autovehicule ecologice. În 2017 au acordat, prin intermediul programului Rabla, vouchere de 10.000 euro pentru achiziția de maşini electrice şi de 4.400 euro pentru cele cu propulsie hibridă. Au fost cumpărate astfel peste 100 de vehicule electrice şi 1400 de maşini hibride.
Din 2018 programul guvernamental va fi extins şi se va aplica şi cvadriciclurilor electrice, care sunt cele mai accesibile vehicule “verzi”. Spre deosebire de celelalte maşini electrice, ecobonusul acordat de stat va reprezenta jumătate din preţul de achiziţie.