Ştim cu toţii cât de important este să practicam măcar un sport, iar românii chiar se pricep la asta.
CITEŞTE ŞI: CE PERSONALITATE AI , ÎN FUNCŢIE DE SPORTUL PREFERAT
Preda Publishing a realizat un infografic despre obiceiurile sportive ale românilor. Studiul, a concluzionat că în comparaţie cu englezii, spaniolii şi americanii care stau mai mult decât prost la acest capitol, românii primesc medalia de aur la capitolul sport.
tudiul vine şi cu date actuale despre gradul în care sunt practicate sporturile în România, despre percepţii şi comportamente ale românilor legate de sport. Iată rezultatele:
– 72% dintre români afirmă că sunt inclinaţi să cumpere mai mult branduri pe care le-au văzut implicate în susţinerea, în diverse forme, a sportului.
– 47% dintre români apreciază că implicarea companiilor în sport ar trebui orientată spre sprijinirea competiţiilor de amatori.
– 63% dintre românii conectaţi la fenomenul sportiv urmăresc fotbal. Dintre aceştia, peste 90% urmaresc meciuri ale echipei naţionale.
-Peste 90% dintre români apreciază că performanţele sportivilor români pe plan internaţional ajută la promovarea unei imagini pozitive a României în lume. În acelaşi timp, 83% dintre respondenţi consideră că se cheltuie prea puţini bani de la bugetul de stat pentru sport.
– Bărbaţii cheltuie mai mult pe articole sportive. Femeile cheltuie mai mult pe servicii legate de sport;
– Peste 90% dintre români consideră că există o relaţie pozitivă între practicarea sportului şi starea de sănătate;
– Peste 85% dintre români urmăresc diferite sporturi (indiferent de mediu: televizor, online, live)
– Gimnastica este sportul despre care cei mai mulţi români apreciază că România a avut performanţe deosebite pe plan internaţional. De altfel, Nadia Comăneci este cea mai admirată sportivă din România din toate timpurile (37% dintre români au ales-o ca cel mai admirat sportiv).
– 50.7% dintre români practică cel puţin o activitate sportivă pe an, iar 61% dintre acestia practica cel puţin o dată pe lună.
– Bărbaţii cheltuie mai mult pe articole sportive. Femeile cheltuie mai mult pe servicii legate de sport.
Cercetarea a fost realizată îmbinând metodologii cantitative şi calitative. Cercetarea cantitativă s-a realizat online, pe un eşantion de 882 de respondenţi, printr-un chestionar aplicat pe românii între 18-70 ani din mediul urban. Culegerea datelor este realizată de Inovaction Market Research, furnizorul panelului pentru acest studiu.